Lämna din synpunkt

LÄS MER

Här kan du som privatperson lämna synpunkter gällande Östhammars kommuns verksamheter.

Observera att e-tjänsten ej är avsedd för felanmälan.

 

Information

Synpunkter är värdefulla för oss och bidrar till att utveckla och förbättra kommunens verksamheter och tjänster. Vi är därför tacksamma för att du delar med dig av dina synpunkter. När du hör av dig med beröm, klagomål och förslag får vi information om vad vi gör bra och vad vi skulle kunna göra bättre.

 

Vad händer med mitt ärende efter att jag har skickat in?

1. Din synpunkt registreras och får ett ärendenummer.

2. Din synpunkt förmedlas till den aktuella verksamhet som ärendet avser.

3. Har du uppgett att du önskar bli kontaktad får du återkoppling om hur din synpunkt har hanterats. Återkopplingen kan variera beroende på vilket område din synpunkt gäller.

 

En inlämnad synpunkt är en allmän handling. Kommunen hanterar inkomna synpunkter i ett system där svaren publiceras i sin helhet, förutsatt att synpunkten inte innehåller uppgifter som är känsliga eller sekretessbelagda.

 

Om du har skyddade personuppgifter (exempelvis skyddad folkbokföring, sekretessmarkering eller fingerade personuppgifter) eller ska göra en ansökan eller anmälan som innehåller känslig information (som skyddsobjekt eller liknande) bör du inte använda kommunens e-tjänster. Orsaken är att informationen som lämnas i e-tjänsten blir en offentlig handling. Det är inte heller möjligt att garantera fullständigt skydd från obehörig insyn. Vänd dig direkt till vår kundtjänst Östhammar Direkt på telefon 0173-860 00 för att få hjälp.

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa